Cartels blijven nooit bestaan: KLM


JAL-AMS-TOK

KLM-AMS-TOK

Niet druk

Wat blijkt? Op internationale vluchten zijn de KLM toestellen half leeg

Air France-KLM had afgelopen maand nog altijd last van zware concurrentie op met name lange vluchten. De grote toestellen die naar verre bestemmingen vliegen, zaten daardoor gemiddeld minder vol dan een jaar eerder.

Tja. En dus?

De Franse Slag

De KLM is veel te duur. Kijk maar naar de twee screenshots hierboven: Een tripje naar Tokio is bijna 2 keer zo duur als bij de JAL terwijl de service van de KLM een lachertje is t.o.v. de japanners. Met van die opgewekte Amsterdamse kamerolifantjes die jou als klant wel eens even zullen bedienen. Het concept ‘service’ is echt niet in Nederland uitgevonden.

Komt nog bij dat de KLM is gefuseerd met Air France, nou niet echt het toonbeeld van een verstandige actie. Die zeggen trouwens hardop dat de KLM moet bloeden omdat hun pilootjes staken.

Staken!

Dat idee van staken als je je zin niet krijgt zit er trouwens nog behoorlijk in. Als een Noorse prijsvechter om de hoek komt kijken: Meteen de FNV bellen. En je weet hoe vakbonden zijn: Die willen jou best het laatste zetje het ravijn in helpen. Of als er bezuinigd moet worden: Hupsakee, in de hoogste boom!

Maar uiteindelijk moet de rekening betaald worden. En dan blijkt dat de KLM er ook aan moet geloven. Een faillissement is zo geregeld en die vliegtuigen zijn zo verkocht. Dan maar niet.

3 reacties

Opgeslagen onder Nederland-Cartelland

3 Reacties op “Cartels blijven nooit bestaan: KLM

  1. Pingback: Dom gezwatel: ‘Puur Nederlandse bedrijven worden gewoon niet meer beschermd’ | The Logic Free Zone

  2. Pingback: Waarom socialisme niet werkt: Air France – KLM | The Logic Free Zone

  3. Pingback: De luie bank: commentaar op de wereld | The Logic Free Zone

Kom maar door!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.