Dom gezwatel: ‘Puur Nederlandse bedrijven worden gewoon niet meer beschermd’


FNV: Alle stewardessen een eerlijk loon!

KLM

Wat blijkt? De staat geeft de KLM geen garanties. Als onderdelen naar Frankrijk overgetild worden is dat jammer dan. Programmaatje bij de publieke omroepen er bij:

[Cees Grimbergen, kwebbelaar bij de P.O.]: “dit is een goed voorbeeld van wanbestuur. Een gebrek aan bestuurlijke daadkracht, zo je wil.”

Tja. Nederlands bedrijf dat te grabbel gegooid wordt. Of niet?

Moloch

Laten we er maar eens wat cijfertjes bijhalen. Air France KLM heeft in 2014 een omzet van bijna 25 miljard en boekt een verlies van over de 500 miljoen euro. Tegelijkertijd heeft bijvoorbeeld RyanAir een omzet van 5.6 miljard en een winst van bijna 900 miljoen.

Daarmee wordt het duidelijk wat er aan de hand is: de KLM is een dinosaurus van lang vervlogen tijden. Een enorm zwart gat dat al jaren lang krankzinnige verliezen lijdt. Het is wachten op het faillissement: Geen redelijk mens steekt daar zijn centen nog in. Was de koers aan het begin van het decennium nog boven de 20 euro, nu is dat minder dan 8.

Roep om belastingpoet

Niet dat er opeens minder reizigers zijn of zo. Dat neemt juist elk jaar toe. Het simpele feit is natuurlijk dat de KLM bijna het dubbele vraagt als andere bedrijven en dat levert verliezen op. Heel gek: Wie denkt dat hij lekker achterover kan blijven hangen en de prijzen omhoog kan krikken ziet zijn klanten weglopen!

De roep om belastingpoet -geheel volgens de Linksche Traditie trouwens- is niets nieuws. Linksche Menschen hebben de pest aan een beetje concurrentie. De burger moet gewoon zijn muil houden, zij als onze Geliefde Leiders bepalen wel waar de centen heen gaan. En concurrentie moet gewoon wettelijk verboten worden!

Advertenties

1 reactie

Opgeslagen onder De Jacht op Subsidies

Een Reactie op “Dom gezwatel: ‘Puur Nederlandse bedrijven worden gewoon niet meer beschermd’

  1. Een Amerikaans spreekwoord is: Hij die betaalt, bepaalt. De eigenaar van de KLM is Air France, als zij iets willen verplaatsen dan doen ze dat maar, als ze de hele tent willen sluiten dan is dat hun recht. Door het verkopen van de aandelen aan Air France hebben NL en de NL aandeelhouders al hun rechten verspeeld. De naam KLM blijft van belang omdat het de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld is, dat is de enige reden waarom er die blauwe vliegtuigen er nog zijn.

    De KLM is niet van belang, vliegen is erg duur, de bedragen zijn groot en de marges kunnen alleen in stand worden gehouden als er handen vol met geld van de overheid bij gaan, goedkope landingsrechten, geen BTW (want uitvoer, gniffel gniffel) of zelfs helemaal geen accijns, want de luchtvaart is ‘belangrijk’! Op kerosine zit vaak niet de zelfde opslag als op benzine. Het wordt tijd dat de luchtvaart als een gewone bedrijfstak gezien gaat worden, normaal belasting moet betalen net zoals iedereen. Maar ja de politici willen graag aanzien en vliegen heeft nog steeds een beetje glamour, net als het in de Raad van Bestuur zitten, en dáár doen ze het om!

    De prijs van een ticket is vaak lager dan wat een auto aan benzine verbruikt over dezelfde afstand, hier kan men uit opmaken hoe de vliegindustrie wordt bevoordeeld. Ten onrechte, het is wel gemeenschapsgeld!

Kom maar door!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s