De zegeningen van de multikul: Romana Vrede


Hypocriet prijsje

Vergelijk

De Rotterdamse actrice Romana Vrede heeft de Theo d’Or gewonnen. (…) De prijs wint Romana Vrede voor de rol van Susan in RACE van het Nationale Theater. De voorstelling gaat over seksisme en racisme.

met

Oscars push for more gender and ethnical diversity

Succes ondanks of dankzij je huidskleur?

Dat deze juf met d’r doorkijk blouseje een prijsje heeft gewonnen: soit. Het zal wel. Ik ga nooit naar het theater, ik weet niet of ze er iets van kan en eigenlijk interesseert het me maar matig. Het leukste was nog dat geile twerkdansje dat ze deed toen ze de prijs in ontvangst nam maar daar kan ik geen filmpje meer van vinden. Doorkijkbousejes, geile dansjes: het zal wel die bekende Surinaamse cultuur zijn. Wat is het toch een verrijking!

Maar waar ik wel om kan grinniken is dat er over dit prijsje een mooie donkere (ha, ha, woordgrapjes altijd +1!) schaduw hangt. Heeft ze deze prijs inderdaad gewonnen omdat ze goed in haar vak is of alleen maar omdat er een zwarte op het podium gehesen moet worden? Nog geen jaar geleden krijste deugend Amerika dat er niet genoeg ‘diversity’ was in Hollywood en sindsdien regent het aan prijzen voor negers en negerinnen. Opeens is er toch wel wat glans van die prijs af!

‘The soft bigotry of low expectations’ heet dat, om een totaal vergruisde amerikaan maar eens te citeren.

p.s.: Romana, als je dit leest: kun je nog een keer zo’n geil dansje doen, het filmen en het mij sturen? Daar gaat mijn jongenshart sneller van kloppen! Misschien ook even je tieten laten zien? Ook al zijn ze maar heel klein? Doet onze Syl ook! En die kan ook heel goed acteren!

1 reactie

Opgeslagen onder De Zegeningen van de Multikul

Een Reactie op “De zegeningen van de multikul: Romana Vrede

  1. Pingback: Vrouwenrechten en vrouwen: een verdomd slechte combinatie | The Logic Free Zone

Kom maar door!

