Nepnieuws: VVD wint Tweede Kamerverkiezingen


VVD wint?

Verrassing!

De VVD van premier Mark Rutte heeft voor de derde keer op rij de Tweede Kamerverkiezingen gewonnen. De liberalen krijgen 33 zetels na het tellen van het merendeel van de stemmen. De PVV volgt met twintig zetels. Huidig coalitiepartner PvdA lijdt een historische nederlaag.

Echt?

Het gras is blauw, de hemel groen

Soms kan ik mijn lachen niet inhouden. Hoezo wint de VVD de verkiezingen? Volgens mij zijn ze 8 zetels kwijt geraakt, zeg maar 20% van hun stemmers. En volgens mij heeft ome Geert er 5 bijgekregen. Er stemmen nu 33% meer mensen op de pvv dan vorige keer.

Wie denken deze journalisten nou dat ze voor de gek houden? De coalitie is van 79 naar 42 zetels gegaan. Bijna de helft van de mensen die vorige keer op deze combinatie heeft gestemd heeft zich bedacht. Volgens mij heeft de burger heel duidelijk lopen roeptoeteren dat er iets moet veranderen.

3 reacties

Opgeslagen onder Lekker spinnen met ...

3 Reacties op “Nepnieuws: VVD wint Tweede Kamerverkiezingen

  1. pieter kamp

    Columnist Tom-Jan Meeus van NRC Handelsblad schrijft dat hij midden vorige week in Den Haag al gedetailleerd kreeg uitgelegd hoe het weekeinde zou verlopen: ‘eerst de minister van Buitenlandse Zaken die het land niet in kwam, daarna de komst van een Turkse minister per auto – het hele scenario was bekend.’

    Meeus vermoedt dat Nederland het zo wilde en hij ziet vooral Rutte als degene die profiteerde: ‘als de relatie met een groot buitenland onder druk staat, willen burgers een vertrouwde bestuurder in plaats van een twitteraar’.

    • Pieter,

      Ik weet niet of dat zo is. Dat lijkt mij teveel op een complottheorie en daar geloof ik niet in.

      Het kan wel zo zijn dat de aivd een aantal scenario’s heeft uitgeschreven en dat deze daar bij zat. Maar ook al is kukident mark niet mijn keuze, ik geloof niet dat hij voor politiek gewin de relatie met de Turken heeft opgeofferd.

Kom maar door!

