De Volkskrant en het ‘weg-met-ons’ syndroom


Volgens de Islam moeten meisjes vanaf 9 jaar een hoofddoek dragen omdat ze anders mannen wel eens het hoofd op hol kunnen brengen. Om alle problemen te voorkomen worden veel jongere kinderen ook maar een hoofddoek omgeknoopt: Je dochter zou zo maar eens door een haatbaard verkracht kunnen worden!

De Volkskrant heeft een nieuwe -en anonieme- Marokkaanse columniste. Ene Hayat. Onderwerp? Laten we eens raden:

Na mijn afstuderen kwam ik terecht op een fantastisch leuk advocatenkantoor. Zelfs ik had in de gaten dat ik daar niet thuis hoorde (…) Kwam het kantoor op een dag aanzetten met een gelikte presentatie waarin vol trots het diversiteitsbeleid werd gepresenteerd. De hr-manager vertelde tevreden dat ze het afgelopen jaar een paar kandidaten had weten binnen te halen die normaal gesproken nooit door de selectie heen gekomen waren. Door ze toch een kans te geven had het kantoor nu twee talenten in huis waarmee ze beter konden pitchen bij Amerikaanse cliënten voor wie diversity helemaal hot topic was.

In de zaal zocht ik de blik van de enige andere Marokkaan in het gezelschap. We keken elkaar aan en zakten beide iets dieper weg in onze stoel. Later troffen we elkaar in de skybar op de 13de verdieping: “Ik voel me een beetje vies” zei hij beteuterd

Tja.

Positieve discriminatie is nog steeds gewoon discriminatie

Laten we maar eens wat feitjes op een rijtje zetten.

Volgens mij staat hier dat ‘positieve’ discriminatie niet werkt. “ik voel me een beetje vies”. Hoe zou die ander die wel de juiste kwalificaties en diploma’s had zich voelen? Maar die de pech had blauwe ogen en blond haar te hebben en accentloos Nederlands te spreken? Als je er achter komt dat huidskleur, geslacht en afkomst belangrijker is dan je prestaties? Ik zou mij behoorlijk in m’n taas getast voelen. Je weet tog! Repsect!

Dat is namelijk de essentie van ‘positieve’ discriminatie. Troetelmarokkaantjes mag je voortrekken ten koste van gewone hardwerkende Nederlanders. Het gaat hier namelijk expliciet om Marokkanen. Dat zegt ze ook zelf: “In de zaal zocht ik de blik van de enige andere Marokkaan”. Ze zocht niet naar andere vrouwen in de zaal of naar iemand in een rolstoel. Of iemand met een andere etnische achtergrond. Dat op zich geeft al aan hoe racistisch deze juf denkt. En hoe verwrongen haar wereldbeeld is.

En als blijkt dat er een paar van die sufkuttende Amerikanen zijn die zo policor geflipt zijn dat ze daar intrappen is het weer niet goed: “Ik voel me een beetje vies”.

Er valt niet samen te leven met de Islam

Deze juffrouw heeft dit baantje gekregen alleen maar omdat ze Marokkaans, vrouw en moslim is. Dat weet ze zelf heel goed. Sterker nog: Ze zegt het zelf hardop: “Zelfs ik had in de gaten dat ik daar niet thuis hoorde”.

Maar denk maar niet dat ze daar bezwaar tegen maakt. Dan opeens is het geen discriminatie. Zo lang ze voordeel heeft van haar achtergrond zal zij de laatste zijn die er iets van zegt: “een fantastisch leuk advocatenkantoor”.

Dat kantoor is echter niet gek. Die hadden haar al lang afgeschreven als advocaat. Als zij zelf al door had dat ze daar niet thuis hoorde, zou dat kantoor dat dan niet door hebben? Experiment was al mislukt. Dat nare gesprek moest nog komen, tot die tijd er maar iets van maken.

Dit geeft weer een mooi voorbeeldje van hoe Marokkanen zoals deze juf denken. Het komt bij hen niet op dat ze misschien niet de juiste kwaliteiten heeft. Of dat ze misschien wat harder moet werken. Welnee: Meteen wijzen naar de ander. Het is diskrimmenazi rassies! Nederlanders moeten gewoon opschuiven voor Marokkanen!

Er valt met de Islam niet samen te leven. Deze mensen denken dat hun geboorterecht is om altijd en overal vooraan te staan, alleen maar om het feit dat ze moslim zijn. Deze mensen eisen dat we discrimineren op basis van ras, religie en geslacht. Maar alleen als het in hun voordeel werkt. Anders is het discriminatie. En iedereen die daar niet aan mee wil doen is natuurlijk een islamofoob die zijn vuile nazi-bek moet houden!

2 reacties

Opgeslagen onder Islam

2 Reacties op “De Volkskrant en het ‘weg-met-ons’ syndroom

  1. Zandvrouwtje wil dat “Joelie respect houden voor buitenlanders!” Respect, wat is dat ook alweer? Ohja, “Eerbied, ingegeven door hoogachting of vrees.” Hoe je dan iets moet respecteren dat je hoogacht noch vreest, wordt in dit DWDD-popup-college helaas niet behandeld. Maar goed. Ook geeft de verdwaalde nomade het volgende te kennen: “Iek bien geen Niederlander. Iek bien Marokkaans!” Heldere taal, dunkt ons.

    https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/05/video_integratiedebat_uitgeleg.html

    • Weer twee mensen bij wie de ogen open gegaan zijn. “Maar we hebben toch altijd PvdA gestemd? Wij discrimineren niet hoor! Wij zijn altijd heel voor de multiculturele samenleving geweest, heeft Wim Kok nog zo gezegd!”

      Wake up & smell the coffee.

Kom maar door!

