Waarom het nooit iets wordt met ProRail


Sharon Dijksma

Verkapte nationalisatie

Sharon Dijksma, letterlijk het grootste talent van de PvdA, neemt de leiding van ProRail over:

Kabinet neemt leiding ProRail over’

Wat bleek namelijk? Treinen vallen weleens uit -heel gek!- en ProRail kon nog niet eens een verbouwinkje binnen de perken houden. Dus logisch?

Kneuzenparade

Een ding is zeker, de stoet van directeuren bij ProRail laat inderdaad wat te wensen over. Het huidige snurkertje is een ex-politie agent en een bijklussende journalist en die daarvoor had überhaupt weinig interesse in de reizigers. Was voor haar meer een bijzaakje!

Niet dat onze Sharon nou zoveel beter is. Sharon heeft nog net het Atheneum afgemaakt maar daar bleef het wel bij. Een ding hebben ze wel met elkaar gemeen: Alle drie kunnen nog niet eens een oliebol met Oud & Nieuw verkopen: Nog nooit een bedrijf van binnen gezien!

Neem eens een serieus iemand aan?

ProRail is een miljarden bedrijf met bijna 4000 mensen in dienst en buitengewoon strakke en moeilijke operationele targets. Het is goedkoop om te lopen kwaken dat ze het zo slecht doen: Het Nederlandse spoornet is het drukste ter wereld. Mensen die daar effectief leiding aan kunnen geven zijn uiterst zeldzaam en al helemaal niet goedkoop.

Wie denkt dat een paar doorgeschoven ambtenaartjes zo leuk dit kunnen gaan managen heeft serieus iets teveel van de blauwe pilletjes gesnoept. En als de polletiek dan denkt dat ze het beter kunnen -met snotneusje Sharon voorop- dan is dat hilarisch. Om te schaterlachen zo grappig als het niet zo triest is.

En daarom, lieve kijkbuiskinderen, zal het nog jaren onrustig op het spoor blijven.

Advertenties

4 reacties

Opgeslagen onder Politiek

4 Reacties op “Waarom het nooit iets wordt met ProRail

  1. BertG.

    Precies hetzelfde verhaal met wat ze hier minister van defensie gemaakt hebben.
    Het doet er nooit toe of ergens kennis van heb.
    Je vrienden die je om je heen verzameld hebt, die bepalen je loopbaan hier in Nederland.
    Normaal gesproken noem je zoiets corrupt.

    • Anoniem

      niet corrupt. corruptie is als je er oneigenlijk voordeel van hebt.

      groteske zelfoverschatting. of narcistische ijdelheid. of gewoon te dom om te poepen.

      • BertG.

        De baan die ze krijgen van hun vriendjes is toch een oneigenlijk voordeel.
        Mij zullen ze om deze reden nooit bij de NS plaatsen om de boel te leiden. Voor mij zit er niet zo’n voordeel in voor een baan bij de NS.
        Omdat elke kennis ontbreekt waarvoor ze aangenomen worden.
        Maar met je andere redenen ben ik ook mee eens.

        • Bert,

          Dat is dus het probleem. ProRail heeft behoefte aan een directeur die van de hoed en de rand weet en ook nog eens zo’n bedrijf kan leiden. Niet een of andere fop ambtenaar die door z’n vriendjes naar voren wordt geschoven. Komt die man er niet dan wordt het ook nooit wat, zie de prestaties het afgelopen decennium.

          Wat de polletiek doet staat haaks op wat het bedrijf nodig heeft. Iemand als Sharon Dijksma is een ramp voor dat bedrijf. Dat mens kan alleen maar puddingbroodjes eten. Kan nog niet eens een jaarrekening lezen, laat staan leiding aan een miljardenbedrijf geven. En die zou dan dit bedrijf moeten gaan leiden?

          Dit bedrijf wordt voor polletiek gewin de afgrond in gereden. Over een jaar of wat zijn er weer verkiezingen, kan de PvdA weer gaan lopen blaten dat ze de NS hebben ‘gered’ en de stront mag door het volgende kabinet opgeruimd worden. Die dat ook niet gaan doen.

          En daarom wordt het niks met de NS. Zal ook in de toekomst niks worden want het volgende kabinet gaat er ook niks aan doen.

Kom maar door!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s